Hos oss på Best of Scandinavia kan du betala dina inköp med Paypal eller förskottsbetalning.

Betalning via PayPal
Du kan även betala med PayPal. Välj betalningsalternativet ”PayPal” när du kommer till kassan. Förbindelsen till PayPal krypteras alltid. Dina personuppgifter varken sparas eller förarbetas hos oss.

Förskottsbetalning:
Välj alternativet ”Förskottsbetalning” när du kommer till kassan. Vi skickar ett meddelande till dig med alla kontouppgifter. Så fort pengarna finns på vårt konto skickar vi varan till dig. Betalningen måste ske inom 10 dagar, annars blir ordern makulerad.

Leverans
Vi på Best of Scandinavia vill göra det så trevligt som möjligt för dig att handla hos oss. Därför skickar vi dina varor med Hermes Paketdienst från Tyskland. Hermes snabba och pålitliga service gör det möjligt att spåra paket via internet. Så vet vi alltid var din order befinner sig och kan meddela ett leveransdatum på förfrågan.

Porto
Beställer du för mer än 1800 kronor så leverer vi fraktfritt!

Bredvid varje produkt finns en knapp ”fraktberäkning”. Genom att klicka på knappen och sedan välja landet i rullgardinsmenyn dit leveransen ska gå visas portokostnaden för varje enskild produkt.

Det slutgiltiga priset för portot visas på kassa-sidan när du genomför din beställning.

Kunder utanför EU
Vi vill att våra kunder från Norge, Japan, Schweiz och USA kan handla lika smidigt som våra kunder från Sverige eller EU-länderna. Därför dras momsen automatiskt av i kassan vid betalning. Mer om skattereglerna vid försäljning till Norge eller Schweiz finns på skatteverkets hemsida.

Beställning från andra länder
Vill du beställa från ett land som inte finns med i listan? Tveka inte att höra av dig till oss påinfo@bestofscandinavia.se
Vi hjälper dig gärna!

Leveranssätt
Vi skickar våra paket med Hermes Paketdienst. Dessa kommer att levereras till ditt närmaste postombud. På förfrågan får du ett sändningsnummer så att du kan spåra var ditt paket befinner sig.

Leveranstid
Best of Scandinavia är ett litet företag med begränsade lagerkapaciteter. Vi erbjuder våra kunder inga massproducerade artiklar utan ett unikt utbud av varor från lokala konsthantverkare och konstnärer. Det är möjligt, att just din beställning tillverkas uteslutande för dig eller att måste beställas. I så fall får du en bekräftelse om leveranstiden via e-post. Vi gör allt som står i vår makt för att leverera din order enligt utlovad leveranstid eller tidigare. Om en vara avviker mot den utlovade leveranstiden och det uppstår leveransförsening meddelar vi dig detta genom e-post. Det kan även finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja din beställning exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Vi meddelar dig då detta genom e-post så fort som möjligt.

För varor som finns i lager för omgående leverans gäller följande leveranstider: 3-6 arbetsdagar till Sverige. I undantagsfall förekommer det att vår transportör inte har daglig utkörning av paket till vissa paketombud. Då kan leveranstiden fördröjas. Detta gäller främst paketombud i mindre befolkade områden. 1-2 veckor inom EU med postens tjänster. 2-3 veckor utanför EU, beroende på land och tidsåtgång för tulldeklarering.

Transportansvar, skador på försändelser
Ansvaret för varan övergår till transportören så fort den har lämnat Best of Scandinavia. Skadas eller kommer varan bort då du på eget initiativ återsänder den är du som avsändare ansvarig för godset. Vi rekommenderar därför att du packar försändelsen noga i originalförpackning eller likvärdigt material. Dessutom bör paketet försäkras och skickas som spårbar sändning vid retur. Upptäcker du vid mottagandet av ditt paket att försändelsen är synligt transportskadad bör du reklamera detta direkt till paketombudet. Kontrollera alltid paket medan du är kvar på utlämningsstället. Är förpackningen uppenbarligen skadad så anmäl detta omedelbart. Om du vid uppackandet upptäcker att innehållet är skadat, hör av dig till:info@bestofscandinavia.se snarast.

Outlösta paket
Löser du inte ut ditt paket, så förbehåller sig Best of Scandinavia rätten att fakturera dig som kund för returfrakt och hanteringskostnader med totalt 400kr inkl. moms. Vi ersätter ej förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter lämnats. Vi är här för dig! Har du frågor eller funderingar hör gärna av dig till info@bestofscandinavia.se